Sidor

27 mars 2016

Påsk


Väldigt sparsamt påskpyntat i år, eller ja de är väl som vanligt egentligen. Påsken är ju så kort jämfört med julen så man hinner knappt plocka fram pyntet innan det ska plockas bort igen. Äggljusen är iallafall en klar favorit i år.

Idag är det redan påskdagen, och vi bara är här hemma utan större planer. Igår vaknade barnen vid kl 06 och skulle leta påskägg direkt haha. Det är nått med påskafton och julafton som gör att dom vaknar så där himla tidigt ;)
Igår åt vi påskmat (och firade min mammas födelsedag) hemma hos mina föräldrar och självklart åt vi även memma (en typisk finsk påskdessert). Jag tycker det är så kul att min man också äter memma då det egentligen inte är så där himla gott men det liksom går ändå, äckelgott typ haha. 
Idag ska vi fira min brorson som har fyllt 13 år och imorgon ska vi hem till mina svärföräldrar. 

Igår var det soligt och skönt ute så jag plockade fram en solstol och njöt av det fina vädret. Vet inte om det är därför men idag har jag lite ont i halsen och snorig så vi får hoppas att det inte blir värre än så. Det är ju annars så typiskt att man bli sjuk när man är ledig. 

Det är lata dagar här, ungarna äter godis, ute och cyklar, studsar i studsmattan, blåser såpbubblor, bygger kojor, äter lite mer godis mm. Tror nog vi alla behövde lite ledigt att bara få vara.

Ha en fortsatt glad påsk!


Inga kommentarer: