Sidor

31 mars 2016

Mina underbaringar


Dom här två alltså...!

Just nu 7 och 5 år. Om en vecka blir minstingen 6 år och börjar i förskoleklass till hösten. Inga mer "dagisbarn" längre med andra ord. Men ändå skönt att ha båda på skolan- tillsammans med mig eftersom jag jobbar som lärare i skolan. Så jag kan ha lite koll på dom haha... ;)

Och i sommar blir den stora 8 år. Som alla föräldrar säger och tycker- vart tog tiden vägen?! När blev dom så här stora?! Ja det gäller bara att hänga med. I och med att han blir 8 i sommar måste vi se till att ta ut all föräldrapenning så det blir passande till sommarsemestern. Jag kommer ihåg vilken djungel det där var då precis i början, med föräldrapenning, lägstanivå, sjukpenningnivå, vab osv. Som tur är har vi 2 år kvar sen på den lille med dagar så vi kan dryga ut loven med. Man vill ju såklart kunna vara ledig med barnen så länge som möjligt just vid jul och sommar, gärna de andra loven också. Dom är ju bara små en gång i livet så det gäller att passa på- om man kan naturligtvis :)


Inga kommentarer: