Sidor

1 maj 2015

Valborg 2015

 
Och så var det Valborg igen, och den var lika kall och ruggig som den brukar, tänk att det aldrig slår fel. Precis som förra valborg fick vi besök av våra vänner i Stockholm (minus frun i familjen denna gång) och inte heller i år fick vi se någon majbrasa haha. Förra året var det regn och rusk (snöväder dagen därpå). Igår var det typ stormbyar så det gick inte att tända brasan. Dock hade dom tänt den senare men då hade vi redan gått hem igen. NÅJA.
 
Vi hade en trevlig kväll med gott att äta och dricka, barnen lekte och vi såg fyrverkerierna från uterummet där vi satt. Gick med andra ord ingen nöd på oss :)
 
 

 
Min man lagde en grym risotto med torskrygg till och till det serverades det kroatiskt rött vin. Och ja de flesta vet att jag inte gillar eller dricker vin (särskilt inte rött vin) men hörrni vet ni vad, jag har börjat smaka lite smått! Blir inte ett helt glas än och vissa smakar inte alls gott, men jag får prova mig fram och se om det finns något lättdrucket rött vin som passar mig!
Det fick bli öl i de nya fina glasen som jag beställt från ZBH. Gött och mer jag haha...
 
I skrivandets stund har min man och grabbarna tillsammans med våra gäster (dom har också två killar i nästan samma ålder) dragit till Leos Lekland och jag har några timmar helt för mig själv här hemma. Mys :)
 
Hoppas ni har en bra 1 maj, snart är sommaren här.... Längtar!
 
 

Inga kommentarer: