Sidor

18 juni 2013

Rabarbersaft och jasmin

 
Förra veckan gjorde jag några flaskor rabarbersaft, här har jag två färdigblandade som jag ska ge bort. Jag gör saften på rabarber, citron lite kanel och sjujävla massa socker :)

 
Flaskorna är från Juliasvitadrömmar och IKEA

 
Ett bra (och billigt sätt) att förnya och förändra är att byta plats på grejer- jag är väl som ni, expert på det. Soffbordet från vardagsrummet har kommit ut på altanen nu när det är säsong för altanhäng. Så ni inte tror att jag har köpt ett till brickbord. Jag skulle vilja ha en matta här under för att rama in det hela lite mer...
 
Och nu blommar och doftar jasminen- helt underbart att bara kunna gå ut i trädgården och plocka in några kvistar.. Fast dom håller ju inte så länge men ändå, fint så länge det varar.
 
Imorgon har vi midsommarfirande på jobbet, och efter torsdagens arbetsdag blir det midsommarfirande i Säfsen. Hoppas på finfint väder och fiskelycka!
 
KRAM
 

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag blir så glad när man själv får något hemmagjort och ätbart. Hoppas dina också blir det. Ser verkligen gott ut och snygga flaskor.
Man kanske ska prova kanel i nästa gång, det har jag ju i rabarberkrämen. Men här blir det inte sjuhelvetes massa socker inte;)

Kram Teres

Unknown sa...

Åh vad gott med rabarbersaft, måste jag nog lägga en sats. Kokar du din eller gör du en rårörd som får stå och dra?
Kul att förändra och flytta runt på sakerna.
Ha de gott, kram Ing-Britt