Sidor

3 februari 2013

När är det dags?

Är det inte snart dags att väcka pelargonerna, eller hur var det nu med den saken... Alla verkar göra på olika vis :)

 
Det ska bli intressant om jag får den här att leva vidare efter vintervilan, en engelsk pelargon men minns inte nu namnet på den (men den finns väll i arkivet nånstans). Blomman från okänd avsändare, som bara stod på farstukvisten förra året :)
 
 
Uj uj redan söndag, den gick fort även den här helgen. I fredags var jag ut med bästa tjejerna och vi hade det jättetrevligt. Tack Linda, så fint och mysigt du hade fixat hemma hos dig!
Igår var jag och barnen och lekte hos grannen, min käre man ligger däckad med jobbig förkylning, hosta och feber. Stackarn, och ni vet ju när män blir sjuka... ;);
 
Idag har Viktor en playdate med bästa kompisen, få se hur vi gör med lillebror, om mannen orkar ha honom hemma medan vi två går iväg. Det visar sig!
 
Såg ni förresten på mello igår? Dom två jag tyckte var bäst var också dom som gick vidare direkt till finalen. Men helst hade jag lagt mina röster på Danny och Lena Ph ;)
 
Ha en bra söndag, visst är det härligt att januari är slut och att februari är här!
KRAM
 

1 kommentar:

Jenny sa...

Din engelska pelargon är jättefin. Jag har sparat två som jag har för mig är vita ... Lyckades spara en förra året också men precis när den skulle blomma, till min stora lycka, blåste den omkull och gick av överallt. Den kom igen sen men jag var inte så förtjust i blomfärgen så jag sparade den inte sen.

Alla verkar göra olika med vanliga pelargonerna, som sagt, det mesta verkar funka! Jag har hört att de kan bli för chockade om man både planterar om och klipper ner samtidigt, men vet inte om det stämmer.

Kram,
Jenny