Sidor

25 februari 2013

Jag vill leka!

 
"Jag vill leka!"
 
Ofattbart hur fort dom växer dom små liven, min lilla minsting fyller snart 3 år, vad hände liksom?! Han börjar bli så stor, både i kropp, tal och utveckling, min lilla bäbis är ingen bäbis längre. Förvisso tror han att han är minst 4 år, som sin storebror, för han härmar precis allt som brorsan gör!
Storebror har alltid varit duktig på att leka själv, och nu de senaste veckorna har även lilleman börjat leka självständigt- även om dom såklart mest leker tillsammans. Och äntligen leker dom tillsammans, förut var det mycket bråk och tjafs :)
Nu när vi har varit så mycket sjuka går han runt och säger; jag vill leka! Klart det ät trist när han själv och vi runtomkring är sjuka och trötta liksom. Barn är oftast pigga-jämt :)

 
En bild från förskolan, min lilla trollunge (eller ja pippi är det väl)

När mamma tar fram kameran och fotar, vill barnen också vara delaktiga. Jag fotade denna bild med storkameran till ett tidigare inlägg och medan jag sen bloggade kom barnen med sina leksaker och leksakskamera och låssasfotade dom med. Härmapor :)
Men det är klart, bilden hade blivit så mycket snyggare med roboten ju!
 
Vad vore livet utan barn alltså- mina älskade älskade ungar
 
KRAM
 
 

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ha ha, jösses vad jag känner igen det där. Gör man i ordning ett litet arrangemang så vips står det en dinosaurie där eller allt är omordnat så det ska passa en crossbana ... Charmigt till tusen faktiskt. Nu är min minsting snart elva!

Kram,
Jenny

Handgjorda drömmar sa...

Vilken goding!
Jadu, visst går det fort.... Min minste började skolan nu i höstas och då går det nästan ännu fortare tycker jag! De blir så himla kloka och förnuftiga helt plötsligt... Ha en fin dag!
Kram Marie