Sidor

3 januari 2013

Tulpaner och dracula


 
Det är svårt att vara orginell i blogglandia, nu är det tulpantider! Och även jag har städat ut julen sånär som på ljusstakar och stjärnorna.
Och varje gång när jag har städat undan julen så känner jag att jag vill göra om, möblera om, måla en vägg, köpa en soffa, riva en vägg eller så ;)
Speciellt i vardagsrummet känner jag så, antagligen för att det var det första rummet som vi fixade i ordning när vi flyttade in i huset. Liksom dags igen haha. Jag följer Lotta på Fyra årstider och vill få till det så fint som när hon gjorde om i deras vardagsrum. Supersnyggt, klicka på länken så förstår ni vad jag menar!
 
Även i köket längtar jag efter vita köksluckor, men har bestämt mig att inte lacka om dom- än, eftersom jag nog vill ha nya överskåp och byta ut högskåpen (skafferien), vi vill ha sånna som går hela vägen upp till tak. Och onödigt då att lacka om nuvarande luckor som inte går upp till tak :)

 
Min sötnöt- dracula, eller vad han nu för stunden leker att han är :)
 
Ledigheten närmar sig sitt slut, nästa vecka är det dags för vardagen igen, och vi måste verkligen få till dygnrytmen och rutinerna igen! Håller inte att vakna vid 9-10 och äta måltider lite när det passar hihi...
 
KRAM på er alla fina!
 

4 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Jo, lite överallt när man kikar runt så möts man av tulpaner - men vad gör det? De är ju heeelt underbara!

Lusten att göra om finns här också. Jag har suttit och bläddrat i gamla inredningsmagasin och fått massor av idéer - både stora som små ;)

Vilken söt liten Dracula - inte så skrämmande kanske, men det är väl tur det!

Kramen Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev lite skraj för överskriften, men det var en söt dracula. Här åkte granen ut igår och direkt vill man börja göra om, det ska nog vara så i januari.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Jag har oxå städat ut julen och visst känns det mu som om man vill göra om någonstans. Hos mig är det tv/data rummet på övervåningen som skulle behöva göras om.
Tulpaner är sååå fint och väcker hoppet om vår nu efter jul.
Vårat kök är från ballingslöv och heter meny. Kul att du gillar det, jag är verkligen nöjd med det.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Jenny sa...

Ja, nu är det tulpaner i många bloggar. Inte i min dock, jag har inte lyckats köpa några än. Men jag tittar gärna på andras, så länge.

Det var den sötaste dracula jag sett!

Kram,
Jenny