Sidor

17 november 2012

Som vita snöbollar


 
Hej du kalla lördag!
 
Idag på förmiddan packade vi in oss i bilen och åkte till en större lekpark för att leka av oss (läs leka av barnen). Och även om temperaturen visade +6 grader kändes det som jag stod med fötterna i en isvak och flygande isbjörnar flög förbi. Typ. Men okay jag borde ha klätt mig lika varmt som barnen (läxa till nästa gång). Jag hittade iallafall dessa kvistar med vita 'snöbollar' på, vet inte vad dom heter, så jag tog med mig några kvistar. Tänkte att det kan passa som juldekoration, hänga små vita julpynt i... Om dom nu står sig.
 
På vägen hem svängde vi förbi torget och jag köpte ett gäng vita tulpaner som nu står på köksbordet, men jag skulle vilja ha dom i vardagsrummet. Men avsaknad av bord gör det svårt.. Undra om vi ska ersätta puffen som idag fungerar som 'bord' med ett riktigt soffbord. Dessa problem :)
 
Skönt med långhelg eftersom jag och barnen även är lediga på måndag. Får passa på att njuta, nästa år blir det att jobba heltid. Men jag kan ju faktiskt ta nån föräldradag här och där för sen när dom fyller 8 år är det slut på sånt. Ja om nu inte dagarna tar slut före det ;)
 
Ha nu en mysig lördag, kram!
 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Blev vinterfint med dom grenarna. Vi var oxå ut en sväng på dan och trodde det skulle vara varmare. Frös ända in i märgen ;). Nu brinner det i kamin och jag går och småstädar.
Varför inte skaffa en till så får du ju fler dagar... ;)
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lena sa...

Jag vet vad kvistarna heter som du plockat med hem.
Det är Snöbär/Smällbär och Smällbär kommer av att om man stampar på dem "smäller" det om dem. Där jag bodde som barn fanns de i mängder och vi riktigt längtade till hösten så vi kunde få smälla dem!

Tyvärr är de också giftiga, kan vara bra att veta med tanken på dina små.

Ha det gott!

Kramar



A House With A View sa...

Vad fint det blev med snöbären:))) Jättefint och så passande att ta in dessa grenar så här års!

Kraaaaaaam aka