Sidor

10 november 2012

Det finaste finns i skogen

Årets adventsljusstake (blockljus och ljusfat) köpte jag på IKEA, vitt och rött me like.


 
Idag var hela familjen i skogen, vi hittade en massa pinnar, granris mm. Sånt som kan vara bra att ha till jul och advent. Tänk, det finaste finns gratis i naturen. Minigranar i zinkhinkar/krukor är bara så snyggt tycker jag. Mina rostiga konservburkar däremot vet jag inte vad jag ska göra med, spara eller slänga. Jag har haft kryddor i dom sommartid men nu.....?

 
Hittade även denna träplanka i skogen, den ska få torka upp och bli nått fint :)
 
Har hunnit pyssla lite på förmiddagen men det visar jag i nästa inlägg, det finns så mycket fina och roliga tips och idéer "därute" och jag suger åt mig av inspirationen.
 
Nu kaffe och måla med Viktor!
Ha en mysig lördag, kram
 
 

4 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Härligt att gå ut i naturen och plocka hem lite smått och gott att pyssla med. Här ska minigranarna få komma in till veckan, längtar verkligen. Blev lite godisbak här istället

Kram Teres

Anneli sa...

Kul att du kikade in till mig!
Här hittade jag en blogg i min smak.
Härliga foto och dina pysseltips i högerkanten gillar jag.

Lägger till dig i min blogglista om det är OK?

Kram Anneli

Annas röda stol sa...

Så fina bilder!!! Adventsljusen och faten jätteläckra, jag får nog ta en tur till Ikea. Jag var oxå och hämtade hem lite natur från skogen idag..härligt!!!Ha en bra kväll./Anna

Rapport till Vänfors sa...

Hela skogen är som en inredningsbutik:) Pippimattan i förra inlägget = gilla.
Kram Annika