Sidor

30 september 2012

Skitsnygga kuddar


bilden hämtad från den HÄR sidan

När jag var hemma hos mamma idag så visade hon mig sitt senaste stickprojekt, att sticka egna kuddfodral. Förvisso använde hon sig utav andra färger men när hon visade mig bilden i tidningen (ovan) så blev jag kär i både 'färg och form'. VILL HA! Vill ha alla fyra färgerna som på bilden, och det är så snyggt när dom är så där glesstickade...
Om inte mamma kan leverera så kanske detta är något för dig Marie?!

Hoppas eran helg har varit bra, nu väntar ännu en späckad arbetsvecka, men jag dyker upp när tiden och lusten (och inspirationen) visar sig :) 

KRAM

 

6 kommentarer:

Lena sa...

Jag har inte stickat sedan jag var 20 ungefär och det är lääänge sedan, det börjar kanske bli dags att ge sig på det igen?
Såg urfina stickade lindisktrasor på en blogg som jag är lite intresserad av göra.

Tål att fundera vidare på!

Kramar

Handgjorda drömmar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Handgjorda drömmar sa...

Hahaha, du måste känt på dig att det var lite idétorka här vad gäller stick- och virkprojekt...
:-)
Tackar ödmjukast för tipset och JAPP jag ska genast in på Hemmets Veckotidning o kolla beskrivningen!!
Kram vännen

Unknown sa...

Vilka snygga kuddar, kanske jag skulle be mamma sticka åt mig :).
Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Oj, så fina mysiga och kramgoa kuddar!

Kramen Jenny

Älskade pion sa...

Håller helt med dig...Guuuud va snygga kuddar....vill ha!!!!Kram Ulrika