Sidor

23 maj 2012

En resa tillbaka i tiden





Tänk vad mycket roligt man får göra i sitt jobb, vilka möjligheter vi har ändå. Igår var jag och en kollega iväg till Vallby med våra 5-6-åringar för en "resa tillbaka i tiden", ett torparliv som piga/dräng. Alla fick klä ut sig, även vi vuxna och så fick vi leva såsom man gjorde förr i tiden. Hämta ved, vatten, mala kaffebönor, skura golven, piska mattor, leta ägg i trädgården mm. 
Sååå mysigt!!

Annars är det så mycket nu att jag säger bara,
tiden-räcker-inte-till.
Men förhoppningsvis lugnar det ner sig om nån vecka...

Hoppas ni har det bra!
Stor kram

6 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hej!

Härligt att få resa tillbaka i tiden! Barnen brukar verkligen uppskatta det! Jag och barnen ska på medeltidsmarknad i Leksand i helgen - också mysigt!

Känner igen mig i att tiden inte räcker till.. Man skulle nästan behöva vara ledig i en vecka och bara få undan saker..

Kramen Jenny

kavallinskan sa...

Vilket roligt jobb! Kul att få resa tillbaka i tiden, måste vara spännande för barnen!
kram

Jenny sa...

Finfina loungemöbler, så fiffigt, hur bra som helst! "tager vad man haver" är en bra melodi ;)
Vilken mysig utflykt, alltid roligt att komma på historiska saker tycker jag, spännande!
Ha det så bra, glöm inte att njuta av den härliga tiden vi har nu, vet att det kan bli mycket ibland ;) Här ligger jag och bara önskar att bli frisk...
Kraaaam Jenny

Helena sa...

Vilken mysig resa i tiden ni fick göra. Nyttigt för barnen också att få se hur "vi" levde förr. Skulle vilja skicka min tonåring att bo på ett sånt ställe i en vecka eller två.. MINST hihi, men hon skulle nog rymma :) Kram

Unknown sa...

Vilken kul grej, kan tro att det uppskattades av alla.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Barn & Inredning sa...

Så häftigt....

Ja du den där tiden. Men det är typiskt. Speciellt nu innan sommaren. Alla utvecklingssamtal ska vara klara, men har en massa möten, eller sommar avslutningar här och där. Föräldramöten osv.
Och sen ska man hinna med vardags sysslorna med. Få alla pusselbitar att falla på plats. Mitt i allt, vill man planera sin semester så den också blir bra.....ojoj.
Om ordet MÅSTE försvann...hade livet varit lättare då??

Njut nu av fredagen. Andas ut. Ta en lång härlig skogspromenad. Pussa mycket på barnen. Och mannen.
Kramar från mig