Sidor

25 april 2012

Gårdagens bullbak och lite blommor

God morgon alla fina!

Här är vi inne på vabdag 3 och lillebror är ju hur frisk som helst, det är annat med storebror. Värst är när barn inte äter, inte ens favoriträtter, dryck osv. Men han verkar piggare nu så jag hoppas jag får i honom lite mat idag!
Att baka igår ville han gärna vara med på, och smakade en halv muffins iallafall;


Det blev lite misslyckade och halvt hitte-på-muffins men som smakade helt okay ändå (tyckte jag och mannen i huset). Viktor hittade choklad i skafferiet och tyckte vi skulle ha i det. Så jag rev i lite i smeten och så tryckte vi i lite chokladlinser också.


Vilken busig blick han har, hade det inte varit för att han är sjuk hade han tryckt i sig i alla hihi :)


Lite legobygge för att fördriva tiden med.... Soffbordet (pallbordet) passar ju utmärkt till det!



Dom här blommorna finns typ överallt på vår gräsmatta så jag plockade några och när jag inte hittade någon liten vas/glas så tog jag den lilla såskannan i emalj. Så sött så!

Jag tror lillebror ska få gå till förskolan idag och leka av sig lite så storebror får vila ordentligt. Och så kan vi passa på att pyssla med sånt som lillebror är för liten för.

Tusen tack för alla snälla ord i förra inlägget, blev jätteglad när jag kikade in och såg era avtryck. Och Hilla, spegeln ska inte få sig nån makeover nu eftersom jag inte vet vart den ska hänga än. Så den plockar jag undan så länge. Jag fotade spegeln på den platsbyggda bänken på altanen så där står den inte så säkert för våra småmonster :)
Den bänken är en bra 'fotohörna' då det blir en bra vit bakgrund.

Nu ska jag sätta på lite kaffe och sen är det frukostdax här!

KRAM

1 kommentar:

Lena sa...

Nu är den ju där, favikonen!

Hoppas ni får en piggare dag idag.

Kramar