Sidor

29 mars 2012

Ett beronde och lite ur arkivet

It's alive!!

Ja jag alltså. Jag har precis tillbringat senaste halvtimmen att gå tillbaka i min blogg för att leta upp en kaffekoppbild som jag vill minnas att jag har haft, jag har säkert haft flera. Hittade lite annat ur arkivet också, men först- varför kaffekoppen?

Jag har haft huvudvärk i två dagar nu, och jag antar att det är pga magsjukan, att jag inte har ätit och druckit som jag ska. Sen slog det mig, jag har inte druckit kaffe på två dagar- kan det vara anledningen till huvudvärken? Så jag drack en halv kopp efter maten, och ja ingen huvudvärk iallafall! Vilket beroende i så fall! Men jag är en riktig kaffetunna, både hemma och på jobbet.


Sen hittade jag bilder från lillemans ettårskalas, vilket raskt påminner mig om att han fyller 2 år om ca en vecka! Gaaah vart tog tiden vägen?! Nu fyller han år på påskhelgen så vi klurar på om vi ska ha kalas kombinerat 'påskmiddag' för familjen. Och födelsedagspresenter, vad köpa? Han leker ju bara med storebrors saker haha :)

Sista bilden jag hittade var på mitt hår. Ja innan jag klippte det. Jag blev sentimental- jag saknar mitt långa hår! Och jag har lekt lite med färgen efter klippningen, jag har färgat det hemma två ggr och ingen gång blev jag helt nöjd. Jaja det blir sommar snart och då brukar det blekas och bli ljust igen. Och det växer :)

Igår kände jag mig bättre än idag, och just nu mår jag bättre än jag gjorde tidigare idag, hängde ni med. Tror det beror på kaffet att jag är piggare just nu iallafall :)
Jag tycker synd om mina kollegor, detta är min 3e sjukskrivning i år (ja sen några vab på det men så är det ju med småbarn). Tror influensan slog till rejält och gjorde mig mer infektionskänslig. Eller nått, så här sjuk på kort tid har jag inte varit på länge.
That's life, det kan väl bara bli bättre.

Och trots blaha på bloggen har jag fått nya följare så nu får jag skärpa till mig, friskna till mig så jag kan återgå till det normala igen. Hitta lusten och inspirationen för inredning, pyssel och andra projekt :)

Stor kram på er!

1 kommentar:

Helena sa...

Haha, kul att vi bägge var inne på kaffe idag. Men det är ju gott och välbehövligt. Tycker det är så bekvämt med snabbkaffe när man bara ska göra åt sig själv. Hoppas du får bli och vara frisk nu så att du hinner njuta av våren! kram