Sidor

12 december 2011

Pepparkakor och mitt lördagsgodis

Stök i köket- precis som det ska vara när det ska bakas!
Lillebror bakade i 3-4 minuter iallafall, åt lite deg och sen försvann han. Jag och Viktor bakade resten :)

Provsmakning- godkänt!

Det blev lite stjärnor, hjärtan, dinosaurier, fiskar, tåg osv :)

Det blev inte så där jättemånga peppisar, men det är själva görandet som är det roliga (butiksköpta har vi också eftersom det är det enda som duger för mannen, hmm).
I morgon är det lucia, och grabbarna ska få vara små söta pepparkaksgubbar! Redan lucia, tänk nu det är inte länge kvar till julafton.
Nu ska jag kika i nya nr av Allt i hemmet, det är mitt "lördagsgodis" det!

Kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det mitt i bakandet och vilka söta gossar som delar stol vid provsmakningen.
Så du har en lika knasig gubbe som jag, min vill oxå bara ha köpta pepparkakor.
Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Meen, vilka sötnosar!
Håller med dig att pepparkaksbaket är mysigt - här föredras också köpepeppisar framför de hembakta.. undrar varför det är så?!

Kramen Jenny

Rapport till Vänfors sa...

När jag ser alla fina inlägg med bakande barn så längtar jag tillbaka lite när mina barn var små. Mysigt och ger dom glada minnen...minns när jag var liten och mamma bakade i järnspis:)
Kram Annika

annashusidingtuna sa...

Hej!
vilka raringar till söner du har, sitter så sött på stolen tillsammans och mumsar peppisar.
Ha en fin lucia.
Kram Anna