Sidor

21 november 2011

Bollar med choklad



Ledig måndag med halvkrassliga barn, ja så där när man är i valet och kvalet om dom ska vara hemma eller på förskolan. Men förskolelärare som jag är så håller jag dom hellre hemma en dag för mycket än för lite.

Men idag var det ledig måndag oavsett sjuk/friskstatus så på förmiddagen har vi bakat chokladbollar. Jobbiga var att vänta på att dom skulle stelna och bli kalla, Viktor ville äta på en gång :) Men jag kan lova att det var värt väntan, till och med jag tyckte det var gott (jag brukar inte vara så förtjusigt i chokladbollar annars).

Vid lunchtid kom min pappa och vaktade barnen medan jag åkte in till stan för att hämta mitt upphittade körkort. Och tro ni inte att min plånbok låg där ockå- med ALLT kvar, alla kort, alla kvitton, ja precis allt (för jag hade inga kontanter i). Så himla glad- ja även om jag har spärrat korten och nya är på väg så är det skönt att få tillbaka allt ändå. Foton på barnen osv.

Var inom Claes Ohlsson och Indiska och handlade lite smått innan jag åkte hem igen. Barnen tittar på filmen Småkryp och jag ska fixa med köttgrytan (en riktig favorit här hemma). Tror det blir en chokladboll till kaffet sen ;)

KRAM

1 kommentar:

Helena sa...

Guud så goda de ser ut! Å vilken tur att du fick tillbaka plånboken med allt kvar. Så slipper du fundera vart den befinner sig! Trevlig kväll! kramen