Sidor

29 oktober 2011

Förvaring för lullet

foto IKEA livet hemma

Vart ställer man allt lull-lull och pynt/dekorationer egentligen? Jag tycker om fina och söta "prydnads"saker, men jag gillar inte bokhyllor. Så vart ställer man "krafset" som mannen kallar det? I många hem ser man fina stilleben på byråer, små bord, hyllor osv men vi har faktiskt inte så mycket sånt här hemma. Finns ingen plats och sen har vi småtrollen som gärna pillar och fingrar på det mesta.

Inte heller har vi djupa fönsterbrädor som på bilden för där är annars ett ställe som man kan utnyttja. Jag gillar tavellister men där får det inte plats mycket och framförallt inte stora saker.

Fast man har för mycket grejer, så är det bara. Blev påmind nu när jag var nere i källaren och såg allt s-k-i-t som ligger i och utanför kartonger :) För att inte tala om garaget. Det behövs röjas, rensas och kastas och det rejält- snarast! Så vi kan 1. få ordning. 2. fixa ett vedförråd. 3. börja badrumsrenoveringen i källaren.


1 kommentar:

Elin sa...

Hm, saker. Har man skar har man alltid något att göra. Men jag tänkte så här, även om du hade haft bokhyllor är det ju just BOKhyllor. Jag tycker det är riktigt fult när de används till typ... tre böcker, foton och prydnadsföremål. Då ska man ha annat än bokhyllor.