Sidor

24 juli 2011

Pallgalen


Jag älskar pallar av alla slag, dom är så små, tar ingen plats och dom passar överallt och till allt. Nästan. Denna pall köpte jag på loppis för 15 kr och latmålade den (spraymålade). Men jag gillar när färgen släpper och den ser lite kantstött ut- ja lite använd :)
Denna står i Viktors rum, till en början för att han skulle komma upp lättare i sin säng nu så han kan nå sakerna i sin hylla.

Måla ja.. Jag har fönster och en altan att måla utvändigt, sen har jag mina "hobbymålningar" som att måla Hannes växasäng och lite annat :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Visst har min helg varit bra, förutom att jag har lite svårt att inte tänka på det hemska som hänt i Norge :(.

Tack för din komentar inne hos mig. Även jag har lite svårt att komma till skott med målningen, skåpet i hallen skulle ha målats i över ett år ;).
Men nu när jag börjat blir det några saker sen tröttnar jag i nåt år eller två igen.

Visst är det sött och andvändbart med pallar. Din ser verkligen äkta sliten ut. Som om den varit med på många ställen där någon liten vill nå upp och kanske vickat ett par ggr.

Ha en fin start på veckan, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Men vilken liten söt:-) .
Å med lite färg blir den härlig att vila ögat på.
Det här med målning är ju kul...själv råka jag måla om min gamla gungstol som bara "stått" de senaste åren. Undra varför man inte gjort det tidigare? Sen springer man runt med penseln och letar mer att måla:-) .
Lycka till med målarprojekten!
Tjing Hilla

Systrarna Hjertén sa...

Jag skulle "bara" måla om vårt TV-rum, men den gamla tapeten satt lite dåligt, nu har vi rivit ända in till väggen på sina ställen...men måla är kul! ;D

Jättesnygg pall!

/Frida

Hammarsbacken sa...

Ja, pallar är söta och bra till så mycket. En prydnad som hör till ett lantligt hem. Lycka till med målningen. Själv ligger jag också i och målar möbler för fullt.
Ha det bra. Stor kram Sonja.

Älskade pion sa...

Vilken söt liten pall,perfekt att klättra upp på.Ha en fin dag.Kram Ulrika