Sidor

22 juni 2011

Drömblommor


Efter att ha läst lite i min nya bok; Drömmen om en vit trädgård, så skrev jag ner en lista på alla blommor som jag kan tänka mig att ha i våran trädgård (vilket år som helst). Så jag bildgooglade och gjorde ett litet collage. Tror ni jag vet vilken blomma som är vilken nu?! Nä. Som sagt jag har verkligen inte gröna fingrar- eller ett bra minne.
Och nej jag vill inte BARA ha vita blommor som det kan verka, men definitivt en vit bas och så nå "accentblommor/buskar" tänker jag mig...
Här är iallafall namnen på de blommor som jag googlade på och som jag tror visas på bilderna (förbehåller mig rätten att ha fel):

krokus Jeanne dÁrc
narcisser
tulpan spring green
förgätmigej
akleja
klematis
pion Shirley Temple
ros kronprinsessan Mary
Finlands vita ros (plena)

Dom tre sistnämnda vill jag DEFINTIVT ha någonstans i trädgården. Sen finns det mycket mer jag vill ha, t.ex syreener och andra buskar och (frukt)träd.

Inga kommentarer: