Sidor

25 maj 2011

En vanlig onsdag


Borta bra men hemma bäst- ja så är det ju. Men lite miljöombyte gör en gott!
Här hemma blommar blommorna på, så härligt somrigt. Tobbe har ju till och med vattnat dom medans jag var borta ;)

Idag har jag städat och plockat lite, men blev fast i Viktors rum och rensade och försökte organisera alla leksaker (kasta, behålla, ge till Hannes). Slog mig att han snart fyller 3 år, jisses- mer leksaker då haha!
Var och handlade på Ica Maxi och det var 25% på alla leksaker så jag slog till och köpte två grejer som han ska få på sin födelsedag (snacka om att vara ute i god tid, han fyller år den 22 juli).

På vägen hem hämtade jag honom från förskolan och när han kliver upp i sin bilstol där bak så ser han självklart leksakerna i bagageutrymmet:
- Mamma va ä de dääär? Äää det leksaker?
- Nej det är ingenting det är bara kartonger.
- Näää mamma det är en skejtbååååd (nej det är ingen skateboard heller det är en sparkcykel men det kunde jag ju inte säga).
Unge och se allting då! Men hoppas han har mammas minne (som en guldfisk) hihi.


Inga kommentarer: