Sidor

22 mars 2011

Drömträdgård











Trädgård och blommor tillhör verkligen inte mina starka sidor men med husköpet kom ju givetvis en trädgård. Inte alls som bilderna ovan- det är bilder på en drömträdgård och långt ifrån verkligheten :)


Drömmen vore att ha en vildvuxen och en lummig trädgård men jag antar att om jag börjar "odla" en sån nu skulle innebära att mina barnbarn kanske får bevittna den trädgården :) Jag vill ha en lättskött trädgård/tomt med massa blommor, fruktträd och buskar och så vill jag ha en liten planteringslåda som på bilden ovan för b.la kryddor. Och dom där rosa blommorna (va sjutton är det?!) vill jag också ha. Som sagt jag vet och kan nada och behöver all hjälp och tips som finns. Måste hitta bra sidor på nätet, bra böcker, tidningar och göra lite research!


Först måste vi dock bli klara med diverse renoveringar (t.ex garaget) så man inte planterar något som vi sen måste flytta på osv. Så jag har tid på mig att "skissa upp min drömträdgård". Den vi har nu är... ja... vi har en. Men vi har fått en fin gräsmatta iallafall! Och vi har en del fruktträd och bärbuskar så det är ju också bra! Skynda långsamt :)

Inga kommentarer: