Sidor

20 december 2010

Till fröken


I morgon är det Viktors sista dag på förskolan inför jullovet så jag har fixat en liten julklapp till fröknarna. En fin mugg som det står "fröken" på runt om och den är fylld med godis! Hade inte muggen kostat så mycket så hade jag köpt en till alla för det är dom värda (men dom är ca 5 st som arbetar där). Som jag har sagt förr- (för)skolepersonal är dom som tar hand om det finaste vi har (säger jag som mamma och förskolelärare) så tänk lite på dom också.

6 kommentarer:

Anonym sa...

super söt kopp, var har du köpt den?
mvh susanne

Helena - ullvi32 sa...

Ja den var väldigt passande, den är köpt på Village!

Elin sa...

Jättefin. När kidsen blir större är de inte längre det finaste vi har? Mycket ovanligt att grundskolelärarna uppmärksammas till jularna. Fast jag tycker det är helt okej, bara noterar skillnaden.

Helena - ullvi32 sa...

Jag vill minnas att läararna jag hade i låg och mellanstadiet iallafall fick en liten present vid jul och eller sommaravslutningarna, och jag kommer nog alltid att ge något litet symboliskt till barnens fröknar ett tag framöver, även i skolåren. Tills barnen tycker mamma är pinsam eller nått haha!

Elin sa...

Men barnens viktighet avtar tydligt med åren, om man mäter den i presenter till omhändertagarna. Lustigt.

Linda sa...

Klart förskolelärare ska få nått litet.. Barnen är det bästa vi har! Kommer ihåg att jag alltid gav fröken en sommar bukett på skolavslutningen!
Storebrors fröknar fick mumsig kola i strut av oss...